Mama spunea…


Mama îmi spunea, când eram mică, să citesc cât mai multe cărţi, să am o cultură cât mai vastă, pentru că dacă nu voi face aşa, când voi fi domnişoară şi voi ieşi cu un băiat, nu voi fi în stare să-i susţin discuţia, când îmi va pune întrebări despre teatru-literatură universală-operă şi limbaj shakespeare-ian…Şi apoi, dezamăgirea din ochii băiatului va fi umilinţă pentru mine.
Ajunsă la vârsta aceasta, pot afirma că mama a avut dreptate…până la un punct. Şi anume că într-adevăr, chiar nu sunt în stare să susţin discuţia unui băiat privitor la anumite chestiuni cultural-artistice nocturne, observând dezamăgirea din ochii lui, când mă întreabă: „Ai fost la Bellagio?” ” Ai fost în Le GaGa??” „Cum…nu ai aijuns NICIODATĂ în Bamboo??” „Tu chiar nu bei alcool?”
Înspre nesimţirea mea, însă, nu ştiu de ce, dar nu mă simt umilită…

Bag totuşi de seamă că MAMA A EXAGERAT ŞI CU TREABA ASTA!!!

Pentru cine mă cunoaşte şi personal, probabil că v-am povestit, mama mea nu a fost cea mai blândă fiinţă de pe Pământ, încadrându-se mai degrabă în categoria mamelor-zbir. Şi de aceea, modul ei de expunere a unei „întâlniri”, îmi întărea probabil înfricoşătoarea imagine a posibililui „iubit”, cu un fel de extensie a profesorului din şcoală…adică, The first date, ar fi fost mai lesne un fel de interviu strict, cu probă eliminatoare de literatură clasică universală în stil „shall I compare thee to a summer’s day…”, decât o liberă discuţie despre ” hey, ce zici, mergem într-un club să bem până cădem sub masă?????”…
Prezentul îmi confirmă clar, că mama mea pe lângă faptul că a exagerat un pic…cam mult, nici măcar nu a avut dreptate, aflându-mă EU în situaţia în care îl mai întreb pe individul din faţa mea ” Hey, ai văzut piesa de teatru X/concertul Y sau ai citit cartea Z?”
În momentul în care discuţia alunecă spontan înspre „Hmmm…am auzit că mâine va fi frumos, aşa a zis Busu…”, îmi dau seama că nici nu voi primi un răspuns aferent întrebărilor de mai sus.

Oare mama chiar credea că voi purta discuţii despre istorie, artă şi astrologie în engleză clasică? Sau m-a gratulat cu sarcasmu-i specific?

Lasă un răspuns

